Ahoj, s blogem se stěhuji na své soukromé stránky, tudíž dále budu pro vás na blog.lafi.cz. Zachovejte mi přízeň, díky :)

Můj nový bike

21. dubna 2009 v 15:43 | Lafi |  Kolo
Tenhle článek píšu zpětně, všechno tohle se přihodilo na podzim roku 2008. Sliboval jsem si už hodně dlouho výměnu mého stařičkého biku, ale vždycky mi do toho něco vlezlo, ať už nečekané platby za všechno možné co přináší život, nebo jsem tak dlouho čekal na slevy až kola, které by mě zajímaly nebyly v nabídce.


Moje představa ideálního MTB biku byla po probrání snad všech možných věcí zhruba tahle: Samozřejmě horské kolo, nejlépe nějaké XC s odpruženou jen přední vidlicí, pokud možno kapalinové kotouče a osazení minimálně na úrovni Shimano Deore. Co se týká vidlice, to mě až tak nebralo, říkal jsem si až jí dojedu tak si koupím pořádnou. Taky při mé malé váze to bude chvíli trvat, když to ovšem někam nepošlu :) S cenou jsem se za takové kolo chtěl vejít do dvaceti tisíc, spíš méně.
Původní kolo, které je pořád ještě v garáži, je TREK 930 z roku 1995. Je to vlastně ze sezóny 1994, ale koupené někdy v únoru následujícího roku. Tenkrát mě stálo něco přes třináct tisíc a původní cena byla necelých dvacetdva. Mám u tohoto kola celoživotní záruku na rám, teď jí už nejspíš nevyužiju :) Ve své době to bylo výborné kolo, když bych to měl přirovnat k autům, řekl bych vyšší střední třída. Dodnes funguje, jen špatně přehazuje a hůř brzdí, prece jen jsou tam brzdy systému candilever, což je takový ten stromeček z lanek nad pláštěm. Jinak mu nemám co vytknout. Byl na něm vyměněný jen řetěz, brzdové špalky a jedna pneumatika, kterou jsem vlastní nešikovností prodřel. Stalo se to při seřizování brzd. Tohle kolo má hodně úzké ráfky s kocela širokými plášti 2,1 palců a seřizování takového starého modelu brzd vyžaduje minimálně jedny ruce navíc. Nakonec se mi to povedlo, ale nevšiml jsem si, že mi jedna brzdová packa mírně škrtá o pneumatiku z boku. Za nějaký čas byla pneu rozpáraná tak, že nešla slepit. Jinak by mi vydržely obě a musím říct, že se mi je nepodařilo ani moc sjet a to jsem je nijak nešetřil. Byl bych moc rád, kdyby mi nový bike vydržel alespoň jako tohle staré kolo.

V mém hledáčku se nakonec usídlily dva modely kol. První bylo od firmy Haro, konkrétně model FlightLine Expert. Druhý kousek byla Merida Matts TFS 550-trail-D. Nebyla to lehká volba, ta kola si byla dost podobná, potíž byla taky v tom, že jsem si je neměl kde vyzkoušet. Obchody v okolí je neměli skladem a nechtělo se mi prudit s objednávkou a potom nekoupit. Taky mě netlačil čas, tak se čekalo na výprodeje. Jak už jsem psal nazačátku, na podzim minulého roku při brouzdání internetem se mi na obrazovce objevila stránka firmy Axitbikes z Náchoda. Na ní se daly vyčíst slevy na různá kola, mezi jinými i na mého favorita ze stáje Merida za cenu 15.990Kč! Sice jsem trochu nadržoval Haru, ale tomuhle se nedalo odolat. Zbývalo jen vybrat velikost rámu, což byl trochu oříšek. Nakonec jsem si s tím hlavu přestal lámat, dal velikost 17 palců (původně byla v plánu 16), ale Merida u tohoto modelu vyrábí lichá čísla velikostí rámů. Potom to už byla klasika. Vyplnil se webový formulář a čelalo se až přijde poštou, což bylo za pár dní. Pamatuju se, že mi jedem chlapík z Axitbiku v pátek volal, že kolo vyexpedovali a v pondělí mi přijde. Potom mě ještě upozornil na úskalí montáže, hlavně kotoučových brzd abych je nezavzdušnil (to bylo zbytečné, jezdil jsem dlouho na motorce :)) a nakonec si povídali o kolách obecně. Dost mě překvapil výborný přístup firmy k zákazníkovi. Ještě jako třešničku na dortu mi nabídli nějakou slevu při dalším nákupu. Bylo to pár procent, ale potěší to.

Merida přišla opravdu v pondělí a po práci jsem si pro ní jel. Česká pošta opět nepřekvapila. Klasická fronta nejen u výdeje balíků, potom mi paní za přepážkou oznámila, že moje zásilka je moc velká, abych si jí vyzvedl z druhé strany pošty ve dvoře odkud rozváží zásilky. To mě trochu překvapilo, přece jen ta krabice se složeným kolem nebyla moc velká. Nedalo se nic dělat, na přepážce jsem zaplatil s tím že ve dvoře už budou vědět. Až venku mi došlo že v ruce nemám žádný papír na vyzvednutí balíku. Mohl jsem jenom doufat že někdo nebude rychlejší než já a nevyzvedne balík přede mnou. Potřeboval jsem totiž objet celý blok, což ve všední den odpoledne i na našem malém městě je docela boxovaná. Nakonec se všechno povedlo a vyzvedl si balík s vysněným obsahem. První můj dojem byl, že v balíku něco z kola chybí, byl podezřele lehký. Naštěstí to nebyla pravda. Jak byl člověk zvyklý na Cr-Mo poctivý železný rám, který něco váží i s neodpruženou vidlicí, tak mě to trochu zmátlo :)

Montáž byla bez problémů, bylo potřeba jen namontovat řidítka, přední kolo a šlapky. Ten den i když se už šeřilo, byla první zkušební jízda. Moc si z toho nepamatuju, byla to paráda. Kolo je fakt lehké, téměř ho pod sebou člověk necítí, Trochu vzpřímenější posaz se mi moc líbil a celkově je Merida dost hravá. Jen brzdy nebyly ještě zajeté, ale i tak se nedaly srovnávat s starým kolem.

Příště budu psát o doplňcích a prvních jízdách
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Markus Markus | Web | 21. února 2011 v 21:20 | Reagovat

Nejsem patriot, ale pokud mám na vybranou, preferuju obchody v mém regionu, preferuju české výrobky a tak podobně se snažím podporovat to své/naše.
Pokud jde ale o zajímavou úsporu bez újmy kvality, neřeším nic. Mé kolo ukradli ze sklepa, proto jsem hledal nástupce. Něco kvalitního, odpruženýho, hydraulickýho. Známý mi poradil Německo, předtím jsem ale oběhnul české prodejny a nabídky a slevy mě neoslovily. Nakonec jsem se vydal do doporučeného Německa, do největší prodejny v Německu k panu Štadlerovi. www.zweiradstadler.de
Tam jsem koupil kolo za snovou cenu. Rám hliníková slitina, osazení komplet Shimano XT, hydraulika Tektro, nastavitelná vidle olej/vzduch od Rock Shock. Původní cena téměř 2000 €, akční cena 980 €. K tomu ten přístup prodejce!!! Když zjistil, že jsem z Čech, dostal jsem ještě cyklobudík a pedály nášlapy. Spokojenost maximální, cena bombastická a mají mě zaháčkovanýho. Díky tomu jsem jim už "prodal" čtyři kola mým přátelům. Meridu jsem zvažoval taky, ale chtěl jsem osazení Shimano, nikoliv SRAM.

2 Markus Markus | Web | 21. února 2011 v 21:24 | Reagovat

Jo, prodejna je v Regensburgu - nějakou hodinu a čtvrt jízdy z hraničního přechodu Pomezí u Chebu.

To je výhoda příhraničí...

3 Lafi Lafi | 21. února 2011 v 21:33 | Reagovat

Jasně, je to o preferencích. Pokud to má člověk co by kamenem dohodil a zbytek došel do Němec, kde je o dost větší trh, taky bych se tam porozhlédnul.

V té době jsem chtěl něco kolem patnácti tisíc a vybavení alespoň Shimano Deore, což se splnilo. Kolo šlape dobře, jen je tam pro mě strašně nepohodlné sedlo a brzdy zn. Hayes jsou na servis poněkud náročnější.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama