Ahoj, s blogem se stěhuji na své soukromé stránky, tudíž dále budu pro vás na blog.lafi.cz. Zachovejte mi přízeň, díky :)

Vybavení kola

29. dubna 2009 v 11:28 | lafi |  Kolo
Po první jízdě s novou meridou bylo jasné, že je třeba kolo vybavit. K mé smůle se většina věcí ze starého nedala použít, buď kvůli svému opotřebení, nebo prostě nešlo namontovat. Tak začalo kolečko po internetu a místních obchodech. Náhodou jsem narazil na značku BBB a jejich výrobky se mi docela zalíbily, jak cenou, tak provedením. Začnu tedy od začátku.

Nejdřív to byla taková klasika, neoprenový chránič zadní vidlice, byl bych nerad, aby tam řetěz zanechal na novém kole nějaké šrámy. V jednom obchůdku u nás mají sortiment od BBB a tak jsem neváhal. Po krátké poradě s majitelem jsme se shodli na modelu, konkrétně na BBP-11 StayGuard za necelé dvě stovky. Nechal jsem se ukecat na tenhle trochu dražší model, chlapík říkal, že ze zkušenosti nedoporučuje levné neopreny, prý nic nevydrží. Když mu přišlo zboží, přijel jsem tam na kole a rovnou mi ho přimontoval a zafixoval stahovacíma páskama, což je dobrý nápad, alespoň se nebudou rozjíždět suché zipy, zvlášť na té vidlici co tam mám, je docela divoce tvarovaná.

Potom následovaly blatníky. Po zkušenosti jsem vyloučil takové ty klasické, jednak se dobře zanášejí bahnem a v případě předního blatníku si člověk při zatáčení do něj úspěšně kope. Taková ta motýlý křídla co se upínají k dolní rámové trubce také nejsou nic moc, nechytají téněř žádné nečistoty a nelíbějí se mi :-) Nakonec rozhodnutí padlo na opět BBB, konkrétně BFD-15F přední blatník a BFD-15R zadní blatník, každý stál kolem 230Kč. Vzhledově se mi moc líbí a zatím fungujou opravdu dobře.

Pumpička u starého biku se někde ztratila a tak bylo třeba pořídit novou. Po krátkém rozhovoru s prodavačem to odnesla BMP-16 WindRush L. Nechtělo se mi kupovat nějakého prcka, přece jenom mám široké pláště a pumpovat někde na mezi půl dne nepatří mezi moje koníčky. Myslím, že tento model je takový kompromis. Ještě jsem dostal nabídku na pumpičku s manometrem, ale mám za to že by to byl další nesmysl a čím méně to bude mít částí k porouchání, tím lépe.
Košík na lahev jsem moc nevybíral, vzal co zrovna měli a to BBC-03 FuelTank.

Trochu dilema bylo u výběru podsedlové brašny, protože původní ze starého kola byla k namontování do rámu a nešla použít kvůli jiné geometrii. Nakonec zvítězil model BSB-06 AeroPack, konkrétně velikost M. Když jsem ji poprvé viděl, zarazilo mě jak je mrňavá. Nakonec přece jenom šla pod sedlo a po chvilce snažení do ní napresoval všechno co bylo potřeba, tj. náhradní duši, montpáky a klíč. Nevím jestli by se tam vešlo ještě lepení. Po čase už mi nepřijde tak malá, alespoň nikde nypřečnívá a pěkně drží pod sedlem. Stejně si nedokážu představit co by se mohlo vejít do velikosti S.
Na internetu jsem objevil jednu zajímavou věc. Jmenuje se to Chránič dolní rámové trubky a BBB to vyrábí pod označením BBP-60 TubeSkin. Je to taková samolepící hrubá folie, co se lepí zespodu na dolní rámovou trubku, logicky tam, kam dopadá nejvíc bordelu z předního kola. Zdá se mi to jako dobrý nápad, na svém původním kole jsem měl na rámu dost zářezů od kamenů a dalšího svinstva. Tahle folie vypadá že něco vydrží. Taky není téměř vidět, že je tam nalepená. Tahle věc stála necelých stošesát korun. Je to trochu dost, tak snad to za ty peníze nějakou dobu vydrží.
Nakonec přišly na řadu věci, které přímo s provozem biku nesouvisí, jako pořádná pumpa, konkrétně model BFP-03 AirStorm za 590Kč s kovovým tělem. Dále pračka řetězu nějaký noname s označením 300G, asi protože stojí třista káčé, ale zatím funguje. A potom už jen kartáč na pastorky za dvěstě. To je výborná věcička, doporučuju pořídit!

Tak to je zatím vše, teď už mi nezbyde než jezdit :-)

Nakonec uvádím pár mých fotek ...


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama