Ahoj, s blogem se stěhuji na své soukromé stránky, tudíž dále budu pro vás na blog.lafi.cz. Zachovejte mi přízeň, díky :)

Wolfenstein 2009

25. listopadu 2009 v 11:56 | Lafi
Po delší době se u nás, tentokrát už na novém počítači zabydlela nějaká hra. Nejsem moc velký pařmen takových stříleček, ale když už mi to kamarád poslal, řekl jsem si, že to vyzkouším. Před námi byla po letech LAN párty někde u Bakova a tak jsem si říkal, skloubím příjemné s užitečným a trochu zatrénuju. Během léta se na našem PC změnil procesor, aktuálně je to Athlon II X2 tikající na 3GHz a pro účely sešlosti jsem byl nucený chtě nechtě pořídit grafickou kartu. Nakonec padnul výběr na ATI Radeon 5770. Část operační paměti jsem prodal, teď má hodnotu 2x2GB. Ještě pro úplnost uvedu rozlišení monitoru 1680x1050 při 22". Předesílám, tohle nebude o recenzi nebo návodu, spíš takové moje subjektivní hodnocení hodně občasného bývalého hráče.

Po instalaci a nastavení všech možných grafických detailů na nejvyšší (přece jen bylo potřeba vyzkoušet co se skrývá v nové grafice) jsem se pustil do samotného hraní s tím, že to bude na chvíli, jenom na vyzkoušení počítače a především grafiky. Hned na začátku mě chytla skvělá grafika na kterou jsem nebyl zvyklý. Přece jen v mém minulém PC byla stařičká ATI Radeon 9600XT ještě v AGP slotu, tak si dokážete představit mé nadšení. Všechno bylo plynulé, nic se dlouho nenačítalo, prostě paráda.
Když pominu grafiku, tak při srovnání se starým Wolfensteinem je tu pár novinek a podle mého názoru k lepšímu. Už to není "jenom" tupá střílečka, ale je dobré ne nutné sbírat nejenom jakési dokumenty, ale i knihy o Černém slunci, kolem kterého se točí celá hra. Za tohle všechno se vám otevírají cesty k dalším vylepšením. Nejenom že se prodíráte horama nepřátel v podobě (jak jinak) nacistů klasickými i futuristickými zbraněmi ale máte k dispozici síly právě Černého slunce, což je jiná dimenze ze které využíváte její energii. To je příjemné zpestření při jinak bezduchém vybíjení nepřátel.
Tady bohužel končí veškerá chvála. Špatné mi přijde pomalu nesmrtelný hrdina na střední úrovni obtížnosti, tím nechci tvrdit, že na nejvyšší úrovni je to to samé, nemám vyzkoušeno. Obzvlášť s použitím "magie" Černého slunce nemají nepřátelé skoro žádnou šanci. Je tu sice několik tuhých bossů, u nich jde ale jen o to, přijít na tu správnou metodu zprovození z světa. Zamrzela mě absence jakýhkoli vodítek na nalezení dokumentů a knih, je dost nepříjemné pobíhat po celé lokaci a hledat nějakou miniaturní skrýš. Dokumenty jsou kolikrát na dost nereálných místech, rozházených po celé lokaci. Přitom by se na tom dal vystavit pěkný příběh.
Další, už notoricky známá věc je množství zbraní co může mít váš človíček při sobě. Co mě tak z hlavy napadá, jsou to dva samopaly, puška, granáty, částicové dělo, tesla, tarasnice, plamenomet a ktomu do všech těch prskavek zásoba munice. To aby k tomu měl pořádně velký dvoukolák!
Inteligence NPC je kapitola sama o sobě. Všechno na co se zmůžou je pozdravit vás střelbou a pár granáty. U některých nepřátel je jejich zranitelnost dotažená ad absurdum. Třeba voják s částicovým dělem, kterého normálně snad ani nejde zabít (vyprázdnil jsem do něj několik zásobníků ze samopalu) má na zádech čouhající appule a po jejich sestřelení, nejlépe puškou vybouchne.
Nejspíš je tohle všechno nutný kompromis, aby hrdina mohl doslova kosit nepřátele po stovkách a být stále fit. Naštěstí jsem ve skutečnosti nezažil válku, ani žádnou bitvu, ale tohle nemá podle mého názoru s realitou nic společného.
Další věcí je vylepšování zbraní. Sám o sobě to není špatný nápad, ale provedení pokulhává. O co jde? Můžete si na černém trhu kupovat různá vylepšení svých zbraní, to je ještě uvěřitelné i když pro hrdinu kterého plácají po zádech na každém rohu by to mělo být zadarmo. Ale v případě nákupu vylepšení například většího vrtání, tj. většího průměru nábojů sbíráte na bojišti původní náboje po nepřátelích, což je vážně divné.
Při potloukání se po lokacích můžete sbírat taky zlato, ať už v podobě pytlíků, cihel, nebo různých předmětů. A zase jsou místa "ukrytí" hodně nelogická, třeba za židlí, u schodů v kanále, pohozené v chodbě z dveřma a podobně.

Aktuálně jsem v situaci, že probíhám už vyřešené mise a sháním dokumenty a knihy, kvůli odemknutí vylepšení. A co byste čekali, opět se setkávám se stejnými nepřáteli, jakobych tam nikdy nebyl, což je dost nelogické a přestává mě to bavit.

Na závěr hodnocení, je to takový výcuc toho, o čem jsem už psal.

palec nahoru
grafika
hratelnost
nápad se sbíráním dokumentů a knih

palec dolů
inteligence NPC
nereálné množství zbraní co unese váš hrdina
téměř žádný příběh
v naprosté většině tupé vybíjení nepřátel, opět nereálné
nejezdí se, nelítá se, jen se chodí
nelogické ukrývání sbíraných předmětů

Asi jste z článku pochopili, nejsem fanoušek takovýchto her, po chvíli jsou pro mě nudné a hlavně nereálné. Možná dobré na odreagování, ale to se radši projedu na kole.

Obrázky jsou z oficiální stránky www.wolfenstein.com/
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Tomáš Tomáš | Web | 3. prosince 2009 v 10:03 | Reagovat

Nejsem žádný velký "pařič". Po dlouhé době jsem si do PC pustil Ghost Warrior 2 - spíše abych otestoval výkon nového počítače. Ani po měsíci ji nemám dohranou. Pravda, je to hodně náročná hra, ale... Na druhou stranu mám od známého slíbeno GTA4 a Crysis, takže možná v dohledné době mezi ty pařany aspoň na chvíli zapadnu:)

2 Lafi Lafi | 3. prosince 2009 v 11:13 | Reagovat

[1]: O Crisis jsem taky uvažoval, nakonec zvítězil Zaklínač a Mass Effect, přece jenom mám raději fantasy a RPG. Tím mám na vánoční volno o zábavu postaráno, tedy pokud bude venku hnusně.

3 mr.x mr.x | E-mail | 11. června 2014 v 20:32 | Reagovat

jestli chceš nějaký přííběh musíš si zahrád return to the castle wolfenstein a nepřepínej videa mezi koly každopádně general deathshead má shody s minulým i budoucím příběhem

4 mr.x mr.x | E-mail | 11. června 2014 v 20:34 | Reagovat

omlouvám se za chybu zahrát

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama