Ahoj, s blogem se stěhuji na své soukromé stránky, tudíž dále budu pro vás na blog.lafi.cz. Zachovejte mi přízeň, díky :)

Vymývání hlav reklamou?

19. ledna 2010 v 8:54 | Lafi |  Ze života
Nedá mi to a o reklamách se rozepisuji ještě jednou, ale z jiného pohledu. Vadí mi jejich manipulativní, až demagogická tvrzení. Krátký jasný a chytlavý text, který se zaryje do paměti a není třeba o něm přemýšlet. Reklamy se nás snaží přesvědčit o nezbytnosti zakoupení výrobků, nebo služeb. Něco ve smyslu, pokud to nebudeme mít, tak jsme totálně mimo, nikdo nás nebude mít rád a zhyneme na úbytě. Když to do nás budou media hustit dostatečně dlouho, nakonec tomu podlehnou i ti nejsilnější. Vždyť už říšský ministr propagandy nacistického Německa Joseph Goebbels řekl "Stokrát opakovaná lež se stává pravdou". Ještě že se na reklamy nemusíme dívat povinně.

Vlastní kapitolou jsou reklamy na léčiva. Všechny ty tablety, sirupy, masti a kdoví co ještě nás spolehlivě zbaví všeho zlého a to hned, jakoby mávnutím kouzelného proutku a ještě se při tom budeme spokojeně usmívat. Ale už se zapomíná, že všechny ty medikamenty pouze potlačují následky onemocnění a nikoli samotnou příčinu. To je pro výrobce léčiv doslova zlatý důl. Například vás zbaví projevů chřipky a už nikoho nezajímá prevence proti vlastnímu onemocnění. O vedlejších účincích léků se samozřejmě nikde nemluví. Vím, jsou testované a podléhají schvalování, avšak DDT nebo azbest byl také schválen. O tom si nedělám žádné iluze. Opět se lidé snaží přelstit přírodu, kolikrát se nám to už nevyplatilo.
O záměrném vypouštění nových virů farmaceutickými firmami se vedou nekonečné diskuze, ale to nejspíš nikdo nevyřeší.

A takové čistící prostředky, to je úplný námět na román. Reklamy se nám silou medvědí snaží vecpat do hlavy vyhlášení totální války proti nejrůznějším nečistotám a mikrobům, ať to stojí, co to stojí. Už se ovšem nezmiňují o chemickém složení takovýchto sajrajtů. Že po tom lidi mohou dostat vyrážky a kopřivky, že na obalech najdeme popsanou celou stránku nejrůznějších varování, to už moc lidí nezajímá. Také sterilně čistá domácnost vede ke vzikům alergií. Neříkám aby lidé žili ve špíně, ale nic by se nemělo přehánět.

Taky mě zaujaly reklamy na všemožné hubnoucí a zkrášlovací zázraky. Nechápu lidi, co jsou ochotní uvěřit, jakýmsi doplňkům výživy a po pravidelném užívání, bez vlastního přičinění budou mladí, krásní a dokonalí. Možná zhubnou, ale většinou tam kde nechtějí. Nejsou ochotní si připustit, že je především potřeba hlavně trochu dřiny, jak říkám hejbat zadkem. Bez toho to prostě nejde. Potom clověk zjistí nepotřebnost těch zaručeně hypersuper přípravků, většinou stačí a kolikrát jsou i lepší (a to nemluvím o ceně) obyčejné ovesné vločky a jiná jednoduchá (a levná) jídla.
Při psaní těchto řádek jsem si vzpomněl na dávno zhlédnutou reklamu, kdy si lidé do sebe poštěli elektrické šoky a to mělo nahrazovat cvičení. To už jsem si říkal, že je vážně příliž.

Asi nejsem reklamní typ, na televizi se skoro nedívám a rádio pouštím jen málokdy. A víte že mi ani nevadí že nejsem takzvaně IN?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 19. ledna 2010 v 9:34 | Reagovat

Plně se s tímto článkem ztotožňuji ...

2 Jeremy Jeremy | Web | 22. ledna 2010 v 16:15 | Reagovat

s tím se nedá nic jiného než souhlasit. je to podobné jako s politikou - jací lidé, takové reklamy :-) dokud to budou lidi baštit, tak není důvod, aby všichni ti, co se snaží něco prodat, něco měnili.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama