Ahoj, s blogem se stěhuji na své soukromé stránky, tudíž dále budu pro vás na blog.lafi.cz. Zachovejte mi přízeň, díky :)

Prodloužený víkend u Nežárky

18. května 2010 v 10:57 | Lafi |  Toulky
Na minulé dny volna nás kamarádi pozvali do Jižních Čech a abychom si to pořádně užili, na pátek si vzali dovolenou. Už ve čtvrtek jsem přijel z práce domů co nejdříve. Protože nevlastníme střešní nosič "takzvanou zahrádku" bylo potřeba rozebrat kola a pokusit je dostat do kufru našeho sedana. Bylo potřeba sklopit sedadla. Nakonec to šlo lépe než jsem myslel, dokonce se tam vešly i zavazadla.

Po chvíli na cestě, někde u Staré Boleslavi nás zastihla slušná bouřka. Takovou jsem za volantem snad ještě nezažil. Vidět bylo na pár metrů před čumák auta, stěrače nestíhaly a do toho kroupy bubnovaly na střechu, až to vypadalo že se podívají k nám do kabiny. Silnice v okamžiku byla plná vody. To naštěstí dlouho netrvalo.

krkavec_01

Rozhodnul jsem se, samozřejmě blbě, vyhnout se úplně Praze a jet přes zmíněnou Starou Boleslav, Úvaly na Benešov. Na internetu nebylo ani zmínky po nějakých objížďkách a omezeních a to mě mělo varovat. Po cestě jsme si jich vychutnali asi pět a tak se cesta k Benešovu protáhla skoro na dvě hodiny. Aby toho nebylo málo, před Budějovicema frézovali silnici. Z Veselí nad Lužnicí jsme se nemohli vymotat k Nežárce, kde měl být náš kemp. Nakonec se nám to podařilo, ale po cestě nebyla žádná cedule ani cesta. Nakonec se Jana zeptala Myslivců u jejichž zaparkovaného auta jsme se otáčeli. Řekli nám, že vzdušnou čarou jsme od kempu pár stovek metrů, ale na špatném břehu, tudíž je potřeba se vrátit zpátky do Veselí. Byli moc hodní jeli s námi až přímo ke kempu. Ještě jsme stihli večeři.

krkavec_02

Druhý den byly na programu kola. To jsme ještě nevěděli do čeho jdeme. Kamarádi nám říkali že Jižní Čechy jsou samá rovina, což se splnilo, ale celý den v sedle a na tachometru ani ne 80 kilometrů není nic moc. Moc mě naopak bolel zadek.
Cesta vedla přes rybník Rožmberk do Třeboně. Tam už mnohým docházely síly a já sám už nevěděl, jak si mám na kole sednout. V Třeboni jsme přepadli místní cukrárny a dali si chvíli voraz. Dokonce se na náměstí konal jakýsi koncert, nebo spíš ukázka hudby na lesní rohy i se zpěvem. Cestou zpátky nás čekalo ještě něco přes dvacet kilometrů, ale večer po návratu se přeci jen rozproudila zábava i s karaoke jak se to pomalu už stává pravidlem :-)

krkavec_03

Další ráno jsme se hned po snídani dali do přípravy na splutí Nežárky. Bylo pod mrakem, trochu vítr, docela zima a vypadalo to že každou chvíli začne pršet. Proto přišly na řadu pláštěnky, šusťačky a další módní doplňky. Z půjčovny jsme vyfasovali pádlo, záchrannou vestu a loď. Vyvezli nás zhruba dvacet kilometrů nad kemp a jelo se. K mému překvapení byli s námi i lidičky co v tom nikdy neseděli. Po pár záběrech pádel se udělalo docela hezky, tedy občas se ukázalo slunce, přestal tolik foukat vítr a to bylo asi tak vše. Ale i to bylo lepší než nic. Osudným se stal jedné posádce jez, který je vcucnul, ale naštěstí se nikomu nic nestalo. Zbytek cesty se nesl v duchu romantických zákrut a pohodové plavby až do kempu.

krkavec_05

Ani jsme se nenadáli a byla tady neděle, čas odjezdu. Zbalili jsme si věci, rozmontovali kola, všechno naboxovali do auta a rozloučili se. Někteří z nás měli v plánu se ještě mrkout na zámek Hluboká. Po příjezdu byla trochu zápletka s parkováním, která se naštěstí rychle vyřešila. Začalo být pěkné dusno a slunce svítilo jako protržené. Nevzal jsem si opalovací krém a tak trpěl v mikině. Naštěstí prohlídka zámku skýtala příslib chladu zámeckých zdí, což se beze zbytku potvrdilo. Jen mě nemile překvapila cena vstupného. Mají tam čtyři trasy a přístup do věže. Za jednu prohlídku dáte mezi 90-150Kč, věž za 40. Docela nezávidím rodičům s dětmi.
Po prohlídce zámku a doporučení průvodkyně jsme vnikli do hospůdky. Po lehkém občerstvení byl čas na návrat. Tentokrát jsem odmítl jet stejnou trasou, což dodnes nevím, jestli to byl dobrý nápad. Totiž už před benešovem nás přivítala kolona. To pokračovalo i na dálnici, kde zase něco opravovali. Strávili snad hodinu popojížděním. Bylo horko a dusno. Prahu jsme naštěstí projeli v pohodě. Za ní nás dohonila bouřka a s ní v patách se vrátili domů. Věci jsme raději vynosili až přestalo pršet.

krkavec_06

Hodnotím tuhle akci jako podařenou, za jeden den dovolené se toho stihlo opravdu hodně, vrátili jsme se domů sice unavení ale plní zážitků :-)

Pokud by se chtěl někdo podívat, kde jsme to vlastně byli, tady jsou internetové stránky kempu.
krkavec_07

krkavec_22

krkavec_23

krkavec_26
Pro více fotek se mrkněte do Galerie.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.