Ahoj, s blogem se stěhuji na své soukromé stránky, tudíž dále budu pro vás na blog.lafi.cz. Zachovejte mi přízeň, díky :)

Kolmo z Náchoda do Trutnova

6. srpna 2010 v 22:00 | Lafi |  Toulky
Minulý víkend proběhl sraz torza naší třídy z průmyslovky. Ještě s Pavlem jsme nezaváhali a v pátek vyjeli směr Radechová ke spolužákovi s úmyslem si protáhnout naše degenerovaná kancelářská těla na kole.

Cesta ubíhala dobře, jen před Náchodem se vytvořila kolona především kamionů, což jsme bravurně objeli přes místní dědiny. Po příjezdu jsme navštívili místní hospůdku, ale jen na chvíli, druhý den nás čekalo kolem sedmdesáti kilometrů na kole, z toho dobrá půlka v terénu.

radechova_33

Druhý den, i přes Martinovo zdržování jsme se vydali na cestu. Trasa vedla hned ze začátku do kopce a to přes Kostelecké Končiny a to až k rozcestí U Krkavčiny. Zvlášť ke konci to bylo výživné stoupání. Od té chvíle se jelo více méně po vrstevnici po zpevněné cestě lesem, místy kolem pastvin.

radechova_41

V Odolově se vyhlásila zasloužená pauza na osvěžení a odpočinek. Během ní jsme s Pavlem očíhli pěchotní srub a památník z druhé světové války. V bunkru bafal naftový agregát a nějací nadšenci tam prováděli, na to ale nebyl čas.

radechova_43

Cesta dál vedla přes rozlednu Žaltman. Čekal jsem nějakou vysokou věž, tyčící se nad stromy, místo toho to bylo takové šidítko z trubek na kopci v lese. Schodiště akorát tak pro jednoho člověka a i když tam nebylo moc lidí, na schodech byla občas lehká strkanice.

radechova_46

Pokračování naší cesty vedlo už jenom z kopce až do Trutnova. To město je hodně roztahané a my jsme jeli snad až na druhý konec, kde byl sraz třídy. Někteří z nás už byli docela unavení, mě osobně nejvíc bolel zadek zmučený ze sedla. Třídní sraz byl v místními vybrané hospůdce, setkali jsme se v na naše poměry hojném počtu šesti lidí. Pojedli jsme (měli tam výborné Krkonošské kyselo), poklábosili a za chvíli byl čas na návrat.

radechova_50

radechova_47

Nebyl čas ani síla na hrdinská gesta a proto se zpátky jelo cestou nejmenšího odporu, tudíž po silnici. Vyrazili jsme proto kolem říčky Úpy přes Úpici do obce se zajímavým názvem Rtyně v podkrkonoší a dál už po zelené turistické do Červeného Kostelce. Po cestě mi Pavel pořád ujížděl, jeho obstarožní trekkingové kolo bylo na silnici o poznání rychlejší než můj horský oř s megaširokými pneumatikami s teréním vzorkem. A tak cesta mezi poli mi přišla víc než vhod. V Kostelci jsme si dali zasloužené pivko a dál pokračovali do Horní Radechové, což bylo dá se říct za bukem.

radechova_51

Příjemně mě překvapil Náchodský kraj, který leží na pokraji Krkonoš a Orlických hor. Je tam pořád na co se dívat a v létě na kola, v zimě na běžky je pořád kam jezdit. Kdo by se chtěl mrknout na mapu, může tady.

radechova_52

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Shariony Shariony | Web | 6. srpna 2010 v 22:12 | Reagovat

Druhá a třetí fotka jsou úžasné..

2 Uzavřená Uzavřená | Web | 6. srpna 2010 v 22:12 | Reagovat

Projížďka mým krajem. Odolov je krásný a Žaltman.. také.

Já nedávno tuhle trasu jela, ale v autobuse. =D

3 Ina Ina | Web | 6. srpna 2010 v 23:33 | Reagovat

Náchodsko, prostor a kopce, které jsou na ježečka od místních ovcí. Strašně krásný vzpomínky na dětství - jaký taky jinak. A k těm fotkám, jsou úžasný. Kompozice, atmosféra... Paráda.

4 T(h)om T(h)om | Web | 7. srpna 2010 v 8:00 | Reagovat

Fotky super, výlet jistě taky. Jen mi ty obrázky přijdou méně ostré než z té Tokiny (předpokládám, že tyhle jsou staronovým Canonem). Je to tak, nebo jsou prostě jen méně doostřené v PC? Kompozičně, obsahově... vlastně celkově jsou tvé obrázky jako vždy pochopitelně fajn, jen tu vidím rozdíl v ostrosti, což může být ale jen subjektivní pocit.

5 Lafi Lafi | 7. srpna 2010 v 10:14 | Reagovat

[4]: Máš dobrý postřeh. Krajinky, dělo a hospoda byly foceny širokou Tokinou, ale máš pravdu, že jsou dost neostré. Taky mi vrtalo hlavou čímže to. Napadá mě, že to může být jednak dost velkým jasovým rozdílem snímku (nebyl čas čekat až z mraků vykoukne slunce a osvětlí nejbližší okolí) a potom jsem byl dost roztřesený z kola a při snaze srazit ISO co nejníž jsem to nemusel v ruce udržet. Canonem jsou focené hlavně bunkry.

Každopádně díky za komentář.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.